måndag 3 mars 2008

Min mammas trädgård!

Igår var vi hos min mamma och styvfar. Som gammal frisör har mormor hedersuppdraget att hålla efter barnens kalufser.

De bor också på en avstyckad gård, lite större än vår. Mamma är otroligt duktig på det här med inredning och trädgård. Deras stil är dock lite mer engelsk. När deras senaste projekt, matsalen, skulle bli lindblomsgrön, var det nära att jag smällde av med mina vita skygglappar!! Kanske, kanske kan jag få lov att visa någon bild en dag... för det blev riktigt bra måste jag få erkänna!

Jag skall dock villigt erkänna att jag inte är krit vit, måste få ha någon accentfärg till det vita... kanske nedärvt, vad vet jag??!

Ikväll har jag ingen lycka med att ladda upp bilder. Tog lite bilder från mammas fantastiska trädgård men de får jag visa när jag är kompis med blogger.com igen!!

Ha en skön kväll!
kram Therese

4 kommentarer:

Sara sa...

Mnjaa, det där med färg finns det ju lite delade meningar om. Såg du senaste Simon & Thomas på tv3? Orange ränder på väggen- huga!!! Snyggt för den som orkar, själv håller jag mig till vitt jag också, gärna med en accentfärg.

Ser på bilden från butiken att det lilla pärlprydda fil de fer-korset ligger kvar. Det väntar på mig trots allt, så det är nog bäst jag kommer och hämtar det snart;)

Solsjö - Under en vind sa...

Din mammas trädgård ser helt fantastisk ut! Ska bli roligt att få se mer från henne!

Jag har inte alls kritvitt hemma hos mig, blandar all nyanser av vitt, äggskal, antikvitt, smutsvitt, gråvitt....hi hi....Upptill blir det blått på sommaren och rött runt juletid!

Idag fick jag mitt söta skåp ifrån er!!! Det är nu redan upphängt i vårt sovrum! Där fanns innan en annan hylla som jag köpte hos er förra våren, med två hyllplan, 2 lådor och krokar...den ska nu få flytta in i dotterns nyrenoverade rum.....
Att få paket är bättre än julafton, för innehållet har man ju själv valt!

Ha det gott, kram!

Fridas gård sa...

Sara - Jag har faktiskt inte följt Simon & Thomas, får rysningar bara jag ser Lulu i Äntligen hemma och hennes framfart...!! Inget för mig!
Under en vind - Liiite färg mjukar upp, tycker jag.
Brukar säga att de bästa presenterna är just de man väljer själv, skall smyga in till dig, kanske finns det en bild redan??
kram till er båda! Therese

Färjtorp sa...

Hej! Kikar i din mysiga webb-butik och vill beställa massa.....
Hittade därifrån in hit och hittar ännu mera mys!
Kul att se lite mer från dig.

Kram Johanna.