måndag 4 augusti 2008

Bilder från biblioteket!

Efter att ha varit på stranden varje dag hela förra veckan i det fantastiska högsommarvädret så känns det helt ok med lite regn = få lite gjort. Anders och barnen har just kört iväg till tippen så jag passade på att ta lite bilder i biblioteket. Här en vy in mot salen...
Skåpet köpte jag i början på 90-talet när jag precis hade flyttat hemifrån och med nymålad spegeln över gjorde det sig naturligtvis inte längre trärent. Det var bara fram med penseln!!Så här blev spegeln i pärlgrått och en aning silverspray!! Den har faktiskt alltid hängt över detta skåp men var tidigare i guld. Känns lite mer fräsch idag...

... och här är terrinen som jag "hittade" i ett av våra köksskåp efter att i över en månad letat efter en på Tradera, ha ha!!
I måndags kom också alla fönsterna till huset. I 7 veckor har vi hört "...de kommer i nästa vecka". När jag så skall till och ha semester dyker de så klart upp...;)!! 9 fönster sitter redan på plats och all smuts är bortstädad efter dem. Så här långt är vi supernöjda!!

Hej så länge!
kram Therese

9 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Så vackert ni har det..!

Jättefint skåp, terrin & spegel...

Härligt med nya fönster, synd att ni fått vänta SÅ länge...

Kram & ha det GOTT!

/ Jenny

<2

Jenny Oak Fae sa...

Vad bra att du blev nöjd med koftorna! Min mamma köpte ju en vit, som passade henne perfekt..!


: )

Kram, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Vilket vackert rum, skänken/skåpet är underbart!

Typiskt att det alltid ska dra ut på såna där jobb och så när det väl är dags så är det ju inte så kul att det blir olämpligt.. kram!

Livet och träning sa...

Hej
Vilken jätte fin blogg du har.
Så fint skåpet och spegeln blev..
Nu ska jag fortsätta att kika rut här..
Kram ylvs..

Solsjö - Under en vind sa...

Å vilket fint hörn med skåp och allt runtom!

Ville så gärna besökt er butik i måndags...vi befann oss i Åhus då men sambon var svårövertalad...kanske hade ni inte ens öppet.....hoppas att ett nytt tillfälle dyker upp..

Idag har vi haft en skön dag på stranden men nu ikväll har regnet kommit igen.

Kramar!

Färjtorp sa...

Men hjälp vilken superfin terrin du hittade i ditt skåp!!! Tur var väl det =)
Du har så mysigt i ditt bibliotek.

Kram Johanna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen det var länga sen jag hörde från dig hoppas allt är bra med dig.Så skönt att fönstrena kommit på plats sånt är aldrig kul att göra,själva bygger vi en punschveranda och min man är galen han är slutkörd och orkar inte säger han men det är ganska typist i morgon är det säker positivt igen,hihi.
Så fint det blev med spegeln,tänk att lite färg gör så mycket.
Ha en bra helg och krama om varandra.
Kramis Tess på tildaochmamma

Millas hem sa...

Hej!
Fin spegelramen blev!

Skrattade när jag läste om din väntan (inte illa menat) men när vi åker någonstan börjar barnen fråga nästan direkt efter det att vi satt in dem i bilen, så efter fem minuter frågar dem "När är vi framme?" Då svara vi alltid ( jag och maken) med ett skratt
"Om en timme"!! fast att tiden inte stämmer. Det har liksom blivit en "grej" här nu när vi åker någonstans!

Nu ska jag in i "shopen" och kika
Kram Camilla

Sunday Roses sa...

Hej, oj vilken fin spegel. Är det okej om jag lägger till dig till mina favoribloggarna?
Ha det bra!
Beate