torsdag 28 augusti 2008

Packad och klar!

Sådär ja, nu är bil och släp fullastat med grejor och tidigt i morgon bitti vänder vi skutan mot Helsingborg och Sofiero! Det är första gången vi släpar butiken utanför hönshuset här och det skall blir riktigt spännande! Vi är 4 som delar montern vilket har sina fördelar:

1 Sophie och Pia fixar allt till montern
2 Sophie och Pia bygger montern
3 Sophie och Pia fixar våra biljetter
4 Sophie och Pia fixar parkeringsbiljetter
5 Therese inreder montern fredag förmiddag

Just nu känner jag mig ganska stressad över min "lilla" punkt, ca 1,5 h har jag på mig...!! Men men, med tanke på den fina servicen med det andra förarbetet så är det ju bara att skrida till verket. Kan berätta att jag vände upp och ner på hela butiken förra veckan för att fixa till den efter sommaren och för få in strömmen av nyheter - det tog tre dagar!!!
Jag lever i normala fall efter devisen "Det fixar sig!", så det gör det nog helt säkert i morgon också (snälla, håll tummarna)!!
Måste också få skriva om det senaste "skvallret" här på Fridas: vår Ulrika gifte sig i lördags, för andra gången och då måste jag naturligtvis tillägga; med samma gamla Henrik!! Vi var allihop bjudna på fest för det var tio år sedan de gifte sig första gången och 10 år sedan det flyttade till sitt hus. Under kvällen avslöjades då den lilla cermonin som ägt rum sent i fredags eftermiddag i kyrkan!!

Det skulle bli tältfest i trädgården och med tanke på vilket hällregn det var hela lördagen utrustade vi oss med varma fleecar, jeans och gummistövlar. Tjohop, första bröllopsfesten jag har varit på i den utstyrslen!! Sen visade det sig att festen var inflyttad i huset så jag var tvungen att ta av mig stövlarna, kan ju erkänna att jag inte valt de bästa strumorna för tillfället heller! Hur som helst, kul hade vi, Anders fick bara gå hem lite tidigt för vi hade inte "lyckats" med barnvakterna.

Sådär ja, nu stänger vi hönshuset för idag, dags att gå in och laga lite middag!

Må så gott!
kram Therese

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket kul bröllop ni hamnade på!!! Det spontana är oftast det bästa!
Så många godbitar du visar från butiken! har minsann sett hur nyheterna ramlat in...fick ett paket i tisdags och väntar nu på ännu ett med den fina beige kvilten...
Önskar er en riktigt bra helg, det låter hur kul som helst! Kramar!

Jenny Oak Fae sa...

Så romantiskt att gifta om sig med samma person..härligt!

: )

Ha det så kul på Sofiero, tyvärr så kommer inte jag dit...däremot ska jag på en trädgårdsdag på Bäckaskogs Slott, och Hannu Sarenström kommer dit och föreläser, KUL!

KRAM & ha det GOTT!

/Jenny

<3

Veronica sa...

Härligt bröllop, var med på ett liknande i Tyskland för länge sedan... Så härliga bilder du bjuder på. Ser ut som det är dags att kolla in i butiken igen =)

Kram Veronica