torsdag 11 september 2008

Glimt från salen...

Vi har ett alldeles underbart rum i slutet på huset, in mot trädgården - salen. Salen började inredas först i början på sommaren då isoleringen av golvet var färdigt, lite halvavancerat jobb för snickarna då det skedde underifrån i kryputrymmet...!

Det var inte särskilt mysigt att sitta där inne förr, efter 10 minuter var man alldeles utkyld från fötterna upp till knäna, så fram till i somras har det bara varit "ett bra att ha rum". Allt överflödigt åkte in där. Men inte nu längre!!

Än så länge får ni bara glimtar då rummet ännu inte är färdigt. Väntar in en del höstleveranser där jag redan sett ut lite kuddar och annat som skall in här...

Här står bl a en liten byrå à la 60-talsmodell. Anders var inte särskilt impad när jag kom hem med den från Sopstationen en dag förra sommaren. Den var alldeles illgrön... ja, ni förstår nog själva. Men, som alltid, lite sandpapper och vit färg gör ju underverk på det mesta och så även på denna. Några diamantknoppar förhöjer looken på den ännu mer!!

Nästa del i Salen-sagen: halvmåneborden.

Nu väntar lite tacos med familjen!
So long!
kram Therese



2 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Vilken fin byrå! Ska bli roligt att se slutresulatet med salen..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Millas hem sa...

Hej!
Bilden på byrån är jättefin!
Så fint med alla detaljer.
Jag har en fråga. Min man har beställt ett dokument av dig, det stora. Tillsammans med frukost på sängen så fick jag det idag i present, blev jätteglad.
Jag undrar hur vi ska gå tillväga att sätta upp det och vilket lim som skall användas, jag har förstått att man ska sätta det på hårdpapp eller massonit eller liknande för att det skall "göra sig" allra bäst. Har du tips, så skriv gärna tillbaka!
Tack på förhand!
Tycker så mycket om din nätbutik och har visat maken den på min sida...och det gav resultat!!!:)
Kram Camilla