onsdag 3 december 2008

Originalet har blivit kopierat!


Jag har förstått att det sedan en tid tillbaka har blivit ett problem för många bloggare att andra lånar bilder utan lov. Trodde denna problematik endast bestod av att mindre vetande individer som inte förstod hur fel och olagligt de handlade. 

Döm om min förvåning när jag idag var inne och tittade på en hemsida som jag fick nys om för några dagar sedan, hade lånat bilder från vår hemsida och helt lugnt lagt ut på sin webshop!!!

Ja ja, har de inte mer yrkesetik än så så lär de ju få större problem längre fram...!

Jag hade lovat er lite bilder från verandan! Här en första bild, färdigställande av huset tar sin lilla tid, vilket jag inte har så mycket av för tillfället. Mer piff kommer efter hand!


Som ni ser är jag trogen följd av både Fröken Sally och Pipen Blixten, de om några älskar verandan!

Nä, nu skall vi hem till Annette (hon som packar alla paket här) på glögg. Hon och Johnny flyttade till en gammal skånegård för 2 månader sedan. Kameran skall naturligtvis med så jag hoppas jag kan ta några inte alltför gula bilder till er! De som har varit där beskriver det som "ett Fridas gård i miniatyr...", jag förstår inte varför..;)!!

Kram på er!
Therese

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Men fy vad dåligt! Vi öppnar ju i början av 09 och skulle aldrig komma på tanken att göra nåt sånt. Vi kommer fota våra varor själva men tills det är gjort så får vi låna leverantörernas bilder.

kram

Jenny Oak Fae sa...

SÅ oseriöst att göra så...jag vet att det är väldigt vanligt på Tradera också..!

Jag gjorde nyss en beställning hos er förresten!

: )

KRAM & ha det gott!

Jenny

<3

Anonym sa...

Hrm, det var väldigt oetiskt och väldigt omoraliskt gjort. TRIST!

Anneli sa...

Hejsan.

Skulle aldrig falla mig in att bete mig på det viset, men blev själv utsatt för det på tradera.
Ögonen höll på att trilla ur skallen på mig!
Besökte din underbara butik i somras. Tack för ett väldigt trevligt bemötande och proffsighet.

Många kramar Anneli

Sara sa...

Men- hur gick det till!? Vilka konstiga typer. Hoppas jag hinner till butiken innan änglarna försvinner! Vilka godingar. Kanske ska ta och beställa dem i nätbutiken helt enkelt... Kram Sara

De Argento sa...

Meh!... va??! Vilket ufo!! Har du skickat en kopia på Upphovsrättslagen?