tisdag 22 december 2009

Jullugnet drar in...

Nu har tempot äntligen skruvats ner och i kväll har vi bakat lussebullar och lyssnat på Peter Jöbacks julkonsert. Amaryllisarna lyckades jag få in i rätt tid och de blommar så vackert just nu. Tack, snön, bilderna blir så mycket finare med vit bakgrund!!
Jag hann med att shoppa några adventsstakar i år, hade turen att hitta denna när jag var inne hos vår kartong- och pappersleverantör för att hämta lite kartonger. Fick också tag i det söta hjärtat på Åhléns där ljusen liksom sitter i en rad, de har lyst så fint i gavelfönsterna i salen.

Nu skall barnen i säng, trots jullov får inte kvällarna bli för långa för dem, en och annan julklapp skall hinna slås in innan jag själv skall i säng om ett litet tag!

Njut av kvällen!
kram Therese

5 kommentarer:

Viola sa...

Hej igen, vi kan väl höras efter helgerna, det är flera butiksägare som jag har kontakt med som ska upp och vi ska försöka träffas på kvällen för middag..skulle vara så roligt om vi kunde ses, kram

Hulda sa...

Så nydelig amaryllis du har, liker de hvite best. :) Flott den lysestaken din også. God Jul!

bikim sa...

HAPPY XMAS!
ROSA

Eva sa...

Önskar dig och de dina en fridefull jul!

Många varma kramar Eva

Kristall & Pynt sa...

Vill önska dig en god fortsättning på julen.
Ha det gott
Kram Sofia