måndag 4 januari 2010

Julen ut?!

I år har jag ovanligt svårt att slänga ut julen!! Normalt kan jag knappt ha granen kvar till nyårsdagen men i år står julgranarna fortfarande kvar, ja, det fick bli två för husfridens skull. Filippa var inte alls med på noterna att det var "mitt" år och mina val som skulle gälla. Tyckte jag var jättesmart när jag kom på det och tänkte inte alls på hur svårt det kunde vara att få tag i en ordentlig ljusslinga strax innan jul... "Min" gran blev således klädd först på annandagen...

Idag började jag jobba igen efter 11 dagars ledighet, kändes otroligt lyxigt med så många dagar i rad med tanke på hur många jobbdagar det blev i november och december fram till jul.

Inventeringen är i full gång, inget kul, kan jag lova men i år skall jag vara klar bra mycket tidigare än i fjol, det var mitt nyårslöfte (och det är verkligen ett löfte, Annika)!!!

Ha en skön kväll!
kram Therese

2 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Therese..., belöningen efter den otroligt tråkiga inventeringen blir pallarna som snart står utanför, sprängfyllda med vårens nyheter..., det du!!!!

Ha en skön tisdag och ta väl hand om dig...
Kram
Marianne

Solsjö - Under en vind sa...

Här smyger sig julen ut lite i taget...känns inte lika bråttom då snön ligger vit!

Kram!