onsdag 10 februari 2010

Nöjd!

Nu är vi klara med basen av vårens och sommarens inköp!! Sista turen gick till Danmark i helgen och efter en intensiv shoppingdag åkte vi nöjda hem igen.

Skall erkänna, är dubbelt nöjd; efter ett par månader med krånglande vattensystem så var rörmokarna här för femtielfte gången igår igen och som en sista, desperat åtgärd, bytte de pumpen (som i sin tur byttes för mindre än ett år sedan) och vips; varmt vatten, tryck i kranarna och plötsligt har vi inga problem med att duscha, tvätta, diska och laga mat.
Vad det är skönt när de basala funktionerna fungerar som de ska!!

Nu skall jag ta en lunchpaus, skall in och hänga en maskin tvätt, berget minskar...;)!!

Ha en bra dag!
kram Therese

9 kommentarer:

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., visst känns det väl härligt när man är så där nöjd..., absolut nöjd!!!
Danmark.., ja det var bannimej inte i går jag var där.
När jag bodde nere i Skåne så minns jag hur jädrans lycklig jag var över bron.., jag och några vänninor vi utnyttjade den kan du tro, ibland två turer i veckan.

Skönt att det fungerar med kranarna igen.., visst bli man lite handikappad när dom där sakerna inte vill fungera:(

Hoppas du får en fortsatt skön vecka Therese
Kramar till dig
Marianne

Viveka i Bläckhornet sa...

Spännande med alla nyheter som kommer1 Jag är som vanligt inne och kollar av all det fina du har :)

Sköööönt att det löst sig därhemma med allt strul!

Kram Viveka

Lindhagens Anna sa...

Hej!

Vad bra att du känner dig nöjd =)! Visst känns det hopplöst när sådana självklara saker som vatten inte fungerar. Hmm undrar hur de klarade sig förr utan el och varmt vatten. Ja ja jag får visst prova på lite snart eftersom vi köpt ett torp på Österlen utan varmvatten och riktig toa??! Hoppas du får en härlig helg. Själv ska jag jobba på IKEA hela helgen med två toklånga dagar. Ha det gott! Hälsar//Anna

Eva sa...

Hej Therese!
Gå in och kolla på www.modifast.se. Det är ungefär samma som Nutrilett och Allevo och allt vad märkena heter. Men Modifast tycker jag är riktigt goda och på mig ger det resultat direkt. Modifast kan man beställa via deras hemsida eller handla på Apoteket!

Prova!

Kram Eva

Fånga dagen sa...

Hallå där!
Ja du det finns nog ingenting så irriterande som när vattnet krånglar. Vi väntar på att hantverkare ska komma och bryta upp köket vi, fick en härlig vattenläcka för ett par veckor sedan. Men det är segt innan åtgärd.
Usch.
Ha en fin helg
Kram Lena

Inspiration i vitt sa...

Hej Therese, vad skönt aatt vara klar med en massa inköp och vad roligt med lite antika Franska fynd.
Ha en hjärtlig helg och kram på dig/Ingela

Sköna o Gröna Ting sa...

Sänder dig tusentals Hjärtekramar dagen till ära!!!
Ta väl hand om dig...
Marianne

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, det kan jag tänka mej att det blev bra shopping, du är en kvinna med smak. Underbara bilder och ting fr dina kökshyllor! Paris, så ljuvligt det låtert! Mari.

Nilla sa...

Grattis till ett fungerande varmvattensystem! Funkar inte infrastrukturen så funkar ingenting.

Kram Nilla