söndag 17 oktober 2010

Familjehelg



Igår var vi uppe och hämtade Filippa i Höganäs, hon hade varit där sedan i fredags morse och övat med orkestern hon är med i på Musikskolan i Trelleborg. På vägen hem körde vi inom Domsten, min farmor bodde där och jag var där ofta på somrarna som liten. Farmor bodde i det sötaste lilla huset i Domsten (jag är inte partisk..;) med utsikt över sundet och nära ner till stranden. Vid bryggan fiskade vi ofta krabbor och busade runt med kusinerna.

Jag hade en idé om att barnen kunde tycka det var kul att få se var sin mamma tillbringade stora delar av sina sommarlov som liten men jag kunde snabbt konstatera att, som vanligt, var jag den som var mest entusiastisk. Victor gillade i och för sig när vi tittade in i de små sjöbodarna som fortfarande stod kvar och klättra bland de stora stenarna. Filippa stannade kvar i bilen... Besöket blev alltså inte så långvarigt.

Sen fortsatte vi in till Helsingborg och hälsade på barnens kusin Anna med familj, det var däremot mer populärt!!

Njut av söndagskväll!

Kram Therese

1 kommentar:

himlaverket sa...

Härlig son du har.
Nej, det är nog så att det är vi mammor som är väldigt på för att visa barnen vår barndom...
Roligt inlägg.
Kram på dej...